Участь у конкурсах

Фестиваль математичних ідей, організований Черкаським обласним інститутом післядипломної освіти  педагогічних працівників Черкаської обласної ради
Есе " Математика і моя майбутня професія"
Адамович Олексій (15 років), ІІ місце

Дуже часто мені від однолітків приходиться чути нарікання на те, що  навіщо  мені, майбутньому гуманітарію, вивчати математику, адже вона мені в житті не знадобиться. Тим більше, що в сучасному світі тотальної комп’ютеризації, навіть найскладніші  розрахунки виконує персональний комп’ютер або органайзер. Та я впевнений, що математичні знання потрібні всім і кожному. На перший погляд дійсно може здатися, що цікавого у такій сухій і точній науці, як математика. Але це лише на перший. Математика – це не просто цифри і знаки, це універсальна мова, яка є підгрунттям для всіх наук. При розв’язуванні задач і обрахунках прикладів  ми навчаємося узагальнювати, аналізувати, систематизувати, знаходити закономірності і встановлювати  причинно – наслідкові зв’язки, міркувати, робити висновки, мислити логічно, стратегічно і абстрактно.  Ці уміння потребують економісти, програмісти, бухгалтери, інженери, фінансисти, лікарі . Точні науки  є невід’ємною складовою їх професій.  Математика – це цілий світ, де з чисел народжується творчість. Так кухар  при правильному розрахунку продуктів може створити справжній кулінарний шедевр. Кравчиня при  крої та пошитті одягу  теж використовує математичні розрахунки і з – під  її вправних   рук зявляється нова модель сукні . Навіть музиканту для створення ритму у музиці  необхідний підрахунок  тактів.  Недаремно відомий математик Лейбніц вважав музику   « прихованою арифметикою  душі», яка «обчислює сама того не усвідомлюючи». І з ним важко не погодитися.

Своє життя я хочу пов’язати із професією, яка поєднує у собі точність і творчість. Це  дизайнер інтер’єру. Як диригент  за допомогою диригентської палички  створює звучання всіх музичних інструментів  у оркестрі, так і математика   в умілих руках дизайнера є інструментом для створення шедевру. Сучасний і затребуваний  дизайнер  - це людина, яка не тільки має художній смак , уміє помічати красу  і наділена  творчими здібностями, а й  володіє  знаннями з комп’ютерної графіки, математичного моделювання, геометрії, механіки, креслення, тригонометрії, арифметики. Тому я з впевненістю можу сказати, що знання, які я отримую сьогодні  на уроках математики, знадобляться у моїй майбутній професії. Перш за все, дизайнер при розробці проєкту повинен враховувати бюджет замовника  і правильно обчислити   вартість роботи,  вирахувати термін виконання  і тут йому аж ніяк не обійтися без арифметики. Будь- який ремонт  у будинку розпочинається з купівлі   необхідних матеріалів, таких як шпалери, фарби. При  цьому потрібно правильно зробити виміри і розрахувати площу і тут на допомогу приходить геометрія.  Хороший дизайнер  інтер’єру  повинен уміти  читати і робити ескізи, створювати проєкти  і  він використовує знання, набуті  на уроках креслення. Важливим у інтер’єрі є пропорція. Математиками було розроблено багато методів вивчення і вимірів пропорційності речей. Однак еталоном виміру визнають  золотий переріз. Це поділ безперервної величини на дві частини в такому відношенні, при якому менша частина так відноситься до більшої, як велика до всієї величини.  Феномен золотого перерізу відомий людству дуже давно. Його  використовували  у архітектурі і живописі, адже  гармонія завжди була запорукою довговічності споруд і краси картин.  Ще одним популярним поняттям серед дизайнерів, пов'язаним з математикою, є послідовність Фібанночі.  При моделюванні і плануванні простору    не  обійтися без балансу (симетрії та асиметрії) . Прикладом застосування  математики в інтерєрі можуть бути фрактали, які використовують дизайнери для оригінального оформлення кімнат. Вони  є окрасою  будинку  на будь – яке свято. Сніжинки, вирізані з паперу, об’ємні  орігамі для гірлянд – яскраві приклади  дизайну інтер’єра  і математики одночасно. При плануванні дизайну будинку   важливо точно визначити, який розмір і форму меблів обрати, тому  проектувальники мають уміти вимірювати простір, який вони збираються заповнити. І тут теж без математики знову не обійтися. Адже  потрібно, щоб  маленькі предмети не загубилися  у великій кімнаті, а  великі виглядали привабливими  у маленькій.   Крім всього вищесказаного, математика виховує вольові якості, уміння долати перешкоди, аналізувати і швидко приймати рішення, формує естетичний смак, здатність помічати і цінувати красу. Це все є необхідним для моєї майбутньої професії. І якщо всі ці ресурси дизайнер використає правильно, вкладе  у свою роботу душу, то рутинна  робота перетвориться у  витвір мистецтва. Це розуміли давні греки і єгиптяни, чиї споруди пережили тисячоліття і досі приваблюють до себе туристів. Це розуміють і сучасні дизайнери.

 Математика має довгу і цікаву історію, але і попереду на неї чекає величне майбутнє. Минатимуть роки, змінюватимуться покоління, винахідники створюватимуть нові винаходи, дослідники робитимуть нові відкриття, виникатимуть нові науки, в основі яких, я впевнений, лежатимуть математичні знання.

Обласний конкурс дитячого малюнка "Мирна Україна",заснований Благодійним фондом Людмили Русаліної "Разом"
Курбат Павло (13 років)- Лауреат творчого конкурсу 





Проект Ліги старшокласників
"Ми -патріоти Черкащини" 
Підпроект "Народні та родинні традиції мого краю"
Тема"Великодній рушник -символ людської чистоти"



Красные цветы
Всеукраїнський творчий конкурс "Малюнок, вірш ,лист до мами 2017"


Олексій  Адамович,
12 років
Лист до Мами
Люба мамо, матінко, матусю, нене! Саме так називають найдорожчу людину у нашому краї. Саме так звертаюся до тебе я.                           Перше,що я побачив у своєму житті – це твої  синьо – голубі очі . Здається, що вони  увібрали у себе всю небесну блакить і синь озер. Вони дивилися на мене лагідно і привітно. У них була радість, надія  і любов. Говорять, що    очі – це дзеркало душі,а вона у тебе ,напевно,бездонна,тому і очі твої завжди добрі, щирі  і небайдужі.                                                                            
Перше,що я відчув  - це був дотик твоїх теплих і лагідних  рук. У них я завжди почувався у безпеці. Вони мене  сповивали,гойдали, допомагали робити перші кроки. Підрісши, я бачив скільки роботи їм доводиться переробляти: прибирати,готувати смачні страви,полоти бур’ян на городі,доглядати за худобою, вирощувати овочі, вишивати рушники і серветки. Я теж ходжу у вишитій тобою сорочці,а над  ліжком мій спокій оберігає  гаптований рушник у квітах зі смарагдовим листям, який ти ночами вишивала для мене. Від роботи твої руки стали грубими і мозолястими,але у них стільки теплоти і ласки! Коли я хворію,твої руки завжди зігрівають мене своїм теплом  і втамовують біль. Я,навіть,не знаю,чи доводиться тобі відпочивати. Адже,коли я лягаю спати, ти  ще продовжуєш працювати, сидиш,схилившись над дитячими зошитами і книгами. А вранці,коли  я прокидаюся,ти уже пораєшся по господарству.                     
 Перше , що я почув – це був твій голос. Не знаю,чи співала ти мені колискових,але з раннього дитинства мій юний світ заполонила українська пісня. Твої пісні про калину,що у лузі гнеться, про козака,що їхав  за Десну,про вишиту сорочку,про козаків,що вирушали у похід, я запам’ятаю на все життя. З них я дізнавався про історію нашого народу і подумки подорожував у часі. Мені ти відкрила  і чарівний світ художнього слова. Я засинав з героями Марка Твена і Джека Лондона,Жуля Верна і Роберта Стівенсона. Своїм добрим словом ти  завжди вселяєш у мене надію,підбадьорюєш,коли щось не виходить,допомагаєш пережити розчарування і несправедливість. У важкі часи я звертаюся до тебе за порадою, і ти завжди знаходиш  мудре рішення.   
                                           Мамо! Нині я уже не той маленький безпорадний хлопчик. Я  – шестикласник.  Але і зараз мені потрібна твоя підтримка, твої поради . Дякую,що ти ідеш  зі мною по життю. Ти – моя опора. Вибач, що інколи змушував тебе засмучуватись і переживати. Хай цей лист буде тобі відрадою для душі та вдячністю за твою нелегку працю  – бути  Матірю.
З великою любовю до тебе

Твій син Олексій.
Картинки по запросу линеечки разделители украинские  для блогов

Акція «Випробування мужністю: освітяни Черкащини на варті миру»

Відгук серця
Олексій  Адамович,
11 років
Учителям фізкультури – воїнам АТО

Він працював у школі педагогом,
На фізкультурі в учнів силу волі гартував
І зерна доброти в дитячі душі
Щобожий день рясним врожаєм засівав.

Та в час лихий, у грізную годину
Він без вагання в стрій військовий став,
Залишив школу,сина і дружину,
Рушницю і багнет у руки взяв.

Важкі бої змінялися боями,
І він боровсь,як совість повелить.
На східних рубежах від ворогів
Він цілісність держави боронив.

Без боротьби немає перемоги
З дитинства він затямив цей урок,
Як вірний син вкраїнського народу,

Віддав країні свій священний борг.


Конкурс «Очима дитини про бюджет країни» 
 Коваль Анатолій
12 років,переможець районного етапу конкурсу,
Лауреат обласного етапу (IIIмісце)

Роздуми про значення податків

Щоб щасливим бути і в достатку жити,
Треба до бюджету податки платити
Визнача податки –це Верховна Рада
Їх платить постійно всім моя порада.

Щоб відвідувать садок І ходить до школи,
Заплатить податок в строк не забудь ніколи
Щоб лани родили й ниви колосились,
Треба ,щоб податки вчасно всі платили.

Щоб захист надійний і опору мати,
Треба нам постійно про армію дбати.
Щоб завжди міцною була Україна,
Хай податки платить вся твоя родина.

Слід усім нам дбати про свою державу
Сплачувать податки – обов’язок й право

 
Конкурс «Податки очима дітей 2012» 
 Людмила Коваль
13 років,переможець районного етапу конкурсу
З історії податків

Система податкова в Україні
Коріннями сягає в глибину.
Оброк, полюддя  увели в країні,
Князям платили люди данину.

Закони і податки у державі
Брав до уваги Мудрий Ярослав.
Це був тоді розумний правнук Ольжин,
Який відому «Руську правду» склав.

Було торгове й перевізне мито,
Й гостинне мито - дивина для нас.
І шлях з варяг у греки був відкритий -
Основа грошових надходжень у той час.

Тепер й реклама своє слово каже,
Навчаються і платники податків.
А для держави це не мало важить,
Бо повняться її багатства й статки.

Тепер в нас ринкові відносини панують.
Держава й податківці навели мости.
Сумлінно свій обов’язок виконуй,
Податки вчасно й повністю плати!
(Л.Коваль)

 
Конкурс «Податки очима дітей 2011» 

Людмила Коваль
12 років, призер районного етапу конкурсу
Мудрі поради
Казка
Жив-був одного разу князь. Довго й мудро він правив своїм князівством. Та одного разу розразилася велика гроза і застала князя далеко від його замку. Віяв поривчастий вітер, періщив холодний дощ. Та коли загуркотів у піднебессі грім, кінь понісся стрімголов. Вершник не втримався в сідлі, упав і дуже забився. Похворівши деякий час, старий князь помер. Його місце зайняв його молодий син. Але в нього не було ні досвіду, ні бажання керувати князівством. Зранку і до вечора він проводив час в оргіях,ігрищах,пиятиках. У нього кожного дня було багато друзів, які присягалися йому в любові. Але так тривало не довго,бо незабаром князь зовсім збіднів. Де й поділися усі його друзі! Тільки вірний слуга та кінь лишилися з ним.
Доведений злиднями до відчаю, сів князь одного разу на коня та й поїхав світ заочі. Коли він,і кінь дуже стомилися,то вирішили перепочити. Було це якраз, край села,  під лісом. Князь уже збирався сісти на великий пень, як у той час помітив між деревами хатку,а біля неї сивого дідуся. Коли вони зустрілися,
юний князь повідав йому свою сумну історію. Дідусь підбадьорив юнака і сказав, що все зміниться, якщо той послухає порад старенького. Поставивши перед гостем кварту гарячого запашного чаю,   дідусь почав навчати молодого князя. Він дорікав молодикові, що той дозволяє зайдам-мисливцям полювати у його угіддях,спустошуючи їх. І все це безкоштовно. Він порадив князю виставити варту. Кожен, хто хоче полювати,нехай купує квиток-дозвіл. Кожен день через місток, що через річку, їдуть підводи. Треба примусити платити за переїзд -«перевізне» мито. Те ж саме нехай роблять і ті, хто переїжджає дорогами через князівство. У суботу і в неділю у князівстві були великі базари. Князь постановив стягувати «торгове» мито з усіх, хто хоче торгувати. А хто брав в оренду землю у князя, теж мусили сплачувати за це податок.
І потекли річкою у князівську казну ногати,куни, рєзани та вевериці. Князь обмінював дрібніші гроші на гривні,златники та срібляники. І так молодий князь став ще багатшим, ніж був його батько. Тільки тепер він не витрачав кошти на турніри та розваги. Він іноді влаштовував обіди для бідних та підтримував поетів і вчених. Через кілька років він згадав про мудрого дідуся. Коли він прибув до нього,то вже не застав . Дідусь помер. Князь відшукав його могилу серед лісових дзвіночків і ромашок. Він побудував на ній пам’ятний стовп-колону. Можливо, ви побачите її, шукаючи гриби чи ягоди.
 
Конкурс «Податки очима дітей 2010» 
Ігор Адамович,
14 років, переможець районного етапу конкурсу,
Лауреат обласного етапу (IIмісце)
Штрихи історії
Штрих I
Піднімемо історії завісу,
Поринемо у ті роки тридцяті,
У США розпочалась депресія велика,
Тоді страждали бідні і багаті.

В країні Президентом тридцять другим
Ділано Франклін Рузвельт сміло став,
Заводи,банки,фабрики,музеї
Й державу від розрухи врятував.

Фінансово він фермерів підтримав,
І безробітним гроші роздавав,
Борги країні повернуть примусив,
Закон про соціальний захист він прийняв.

Відкрив багато нових місць робочих,
Цим безробіття швидко подолав
Гнучку систему платежів придумав,
Усім народам цим урок подав.

Податки -це двигун цивілізацій,
Вони і благородні,й необхідні.
Платіть,щоб для усіх людей і націй
Стояли завжди тільки дні погідні.
 Штрих II
Через багато сотень літ по тому
Сьогодні ми про древній Рим згадали,
Коли давно усі податки в ньому 
Й закони справедливі працювали

Мудрі мужі понять придумали немало,
Акциз,наприклад,є і в нашому законі.
А терміни як ценз,фіскал.відкупник
Знаходимо й в сучаснім лексиконі.

Далекі римські правила податків
Признали люди світу без вагання.
Щоб мати гроші і маєтки,й статки
Впровадили собі в користування


Дует Одарки й Карася
 Міні -  сцена
           
Одарка (до Карася)
Звідкіля це ти узявся?
Де ти довго так бродив?
Признавайся, признавайся,
Чи податки заплатив?

Карась (вбік)
Ой лукава, зла дружина,
Зразу в сльози голосить.
Краще вихилю чарчину,
Ніж податки ті платить

Карась (до Одарки)
Ти давала мені гроші,
Я ж податки не сплатив,
Бо в генделику хорошім
З кумом гроші ті пропив

Одарка (до Карася)
Новина є для небожа
Був тут судовий пристав.
І воли твої і воза
За податки він забрав

Карась( до всіх)
Без тягла жити не можна.
Мов на крилах полечу.
Щоб вернуть воли і воза,
Я податки заплачу.
Я податки заплачу.


Конкурс «Податки очима дітей 2009» 
Ігор Адамович,
13 років, призер районного етапу конкурсу

Покваптеся податки заплатить

У нашім краї є стрункі тополі,
Улітку квітнуть липи запашні,
Хліба дорідні колосяться в полі,
Усе це рідне і тобі й мені.

Щоб у містах завжди гули заводи,
Швидкі по рейках мчали поїзди,
І кораблі долали сині води,
Покваптеся й податки заплатіть.

Щоб гарні і зручні були умови
На фабриках і в заводських цехах,
Щоб затишно і тепло було в школі,
У яслах, санаторіях, садках,

Щоб спорт і музика, живопис і скульптура
Були у нас завжди на висоті,
Щоб розвивалися мистецтво і культура,
Покваптеся й податки заплатіть.

Аби пенсіонери  - ветерани
Змогли не в бідності свої роки дожить,
Шановні наші, любі громадяни,
Покваптеся й податки заплатіть.

Покваптеся й податки заплатіть,
Із вірою, надією й любов’ю,
Щоб більш ніколи не було війни,
Коли податки сплачували кров’ю.
 Конкурс «Податки очима дітей 2008» 
Ігор Адамович,
12 років, призер районного етапу конкурсу
Пригода з підприємцем

У кожній країні,щоб розкішно жити,
То треба податки ретельно платити.
Один підприємець у нас проживав,
Але на податки не дуже зважав

Та одного разу наш пан захворів
І полікуватись якісно схотів.
Одержав відмову,додому помчав
Нову іномарку на ямах зламав.

Дома неприємність злодії напали,
Коштовності,гроші й золото забрали.
З розпачу і горя пан в лазню пішов,
Та води й краплини уній не знайшов.

Зайшов він на кухню чайника нагріти,
Але газ на плитці не хотів горіти.
«Що ж мені робити?» -руки в небо звів…
«Податки платити», - голос відповів
 

Конкурс «Космічні фантазії» 
Ігор Адамович,
12 років
Вони щоночі сходили на небі
Ясні зірки:великі і малі;
І людські зори вабили до себе,
Благали відірватись від землі.

У сиву давнину Ікар сміливий
Собі до тіла крила приладнав,
і так хотів,щоби вони злетіли,
Але розбивсь,коли на скелі впав.

Та, незважаючи на всі невдачі,
В людей до неба потяг не згасав.
Де – Сент Екзюпері з Маленьким принцем
Тоді нові планети відкривав.

Пройшли роки.і ось пілот Гагарін
Уперше в світі в космос полетів
До зір,якими він з дитинства марив,
До нових іще незвіданих світів.

За ним ракет потужних каравани
Й космічних кораблів у космо піднялись.
Дослідники,сміливі космонавти
Знання про Всесвіт людям принесли. 



Зустріч на орбіті

Коли я був юним,
Собі друга мав,
Веселим Іванком
 Його називав
Він одного разу
В космос полетів,
На космічних трасах
Дівчину зустрів.
Ростом невеличка,
Незвичайна врода:
Писана красуня,
лагідна й негорда.
Щоки -як ромашки,
очі - дві зорі,
Вуста- як троянди
В ранковій порі.
Хотів її наш Іванко 
На землю забрати,
Марс спустився нижче
Й давай не пускати.
Комети і зорі
З Іванка сміялись,
Навіть метеори 
І ті посміхались.
І мій друг Іванко 
Дуже засмутився.
Сам липневим ранком 
На Землю спустився













2
























Немає коментарів:

Дописати коментар